9 juni 2012

Studentfirande.

Åh vad jag är lycklig över att jag kunde trots lillemans sjukdom få vara med och fira min dotters student. Det var en fin dag med tårar både av glädje och kanske lite sorg. Vädret var på studenternas sida.
Efter utspring och kortege bar det av mot goda vänners hem för att avnjuta god mat och dryck. Goda vänner är guld värda när de kan som i detta fallet kunna erbjuda sin bostad och mycket hjälp med förberedelse av hennes firande. Då vi faktiskt inte riktigt visste hur vi skulle kunna lösa det annars. Så stort tack till vännerna för all hjälp. 
Det rör sej många tankar och känslor fram och tillbaka när man har svårt sjuka barn och friska barn som man också vill vara lika mycket mamma till hela tiden. 
Dottern fick som önskat hemgjord smörgåstårta och massor med gott fikabröd. Dryck antar jag att hon senare på kvällen fortsatte att avnjuta med sina goda vänner efter att hon lämnat oss. 

Jag skulle kunna skriva massor om det här men det kan tänkas att jag återkommer till det vid något annat tillfälle när tankar och känslor vandrar iväg igen.

1 kommentar:

  1. Ååååå det var en sååååå vacker dag, på alla sätt! Förstår verkligen hur karusellen för er har varit, eftersom allt ställts på kant. Toppen verkligen att cirkeln blev sluten för oss som ville vara Fia nära denna dag. Kram kram

    SvaraRadera