13 juni 2012

Helgen vi aldrig glömmer

Tankar som snurrar runt i huvudet blandat med tankar på vad jag ska packa ner i väskan. Sömnlösa nätter då jag sitter vid datorn och läser allt jag kommer över om barncancer.
 Men först ett snabbt kast tillbaka till fredag eftermiddag då vi kom hem till huset efter att fått veta att  det inte bara var en halsmandel som var förkyld. När vi kommer hem hela familjen så väntar min överlyckliga hundvalp på oss och överöser oss med blöta hundpussar. Vid staketet står våra 2 bästa grannar och pratar med varandra och undrar givetvis hur det är med oss. Och jag förvånas än idag lite över hur lätt det kändes att berätta för dom hur det låg till. jag vet egentligen inte riktigt vad som sas men jag vet att det har aldrig känts onaturligt att prata med dom om lillemans sjukdom. Medans jag står där och berättar om sjukdomen som vi då inte visste mer om än att den var lymfomisk och elakartad så plockar sambon in posten. Någon vecka tidigare så hade en vän till mej lagt upp en bild på en virkad Pingu (den animerade pingvinen som visas på barnkanalen) på sin facebook. jag kommenterade den och undrade lite om hon virkade andra djur också? Och hur som helst denna omtumlande fredag låg det en virkad tax i ett paket i vår brevlåda. Så då bestämdes det att det fick bli vår följeslagare under bahandlingstiden av lillemans cancer. Tack goa du som gjorde denna söta tax den kommer alltid att förknippas med både glädje och tuffa stunder. vill inte riktigt använda ordet sorg.
sjukhusvännen.

Så kom fredagskvällen med allt vad det innebar med tankar och ovisshet.....
Efter mycket bläddrande på Internet och många olika sidor lästa så kände jag mej ännu mera tom. Och jag hade ännu inte riktigt orkat ta itu med alla nära och kära som borde få veta hur det ligger till. 
Så förlåt om det är någon som känner sej bortglömd....

Lördag morgon vaknar jag med ett ryck av att lilleman ropar på mej. Sömnig som jag är så väcker jag sambon lite i panik och ber honom hjälpa mej med sonen. Han blir något grinig på mej när lilleman helt enkelt bara är kissnödig! Somnade inte alls om efter det. Så de t blev en trött och seg lördag, med massa pyssel hemma. Fixade med tomatplantor och pelargoner Eftersom jag inte visste hur länge vi skulle bli borta så var det ju bara att fixa till så blommorna och plantorna hade en chans att överleva. kommer inte ihåg så mkt av lördagen mer än att jag packade, tvättade fixade och fixade. Ringde några måstesamtal.
Sen kom kvällen med allt vad det innebar. Tystnaden i huset som ger mej tid att fundera ännu mer och svårt att koppla av. 
Skriver vidare om söndagen i nästa inlägg orkar inte mer just nu!






1 kommentar:

  1. Det är när man har tid o ro som tankarna kommer, det är då man kan bli rädd o känna obehag. Därför som så många kör på, jobbar o inte vill känna efter. Alla vill fly de men det kommer ikapp så är det bara.
    Det hjälper inte hur mycket man försöker få svar, ju snurrigare blir de. Kram kram till dig kära syster

    SvaraRadera